jag vet inte vad som händer.

hej bloggen och alla bloggläsare,
kom nyss hem från innebandy träning var sjukt kul :)
text till en person ( du vet vem du är )
asså jag blir less,less och bara less.
jag vet inte vad som händer. vi var typ sjukt tajta förut,
men nu hör jag ju massa saker, var det för vi kom upp i 7an eller kanske redan i 6an?
jag har nog berättat ALLT för dig sen en dag när jag och melinda skulle hålla en sak hemlig.
och när jag får nått jag inte får säga. JAG SÄGER DET INTE!
det har alltid varit så med dig att du berättat till dina närmaste, men vad var jag?
jo jag var en av dom, men så långt hann du inte tänka. nej såklart inte.
om jag gjorde en sak jag VERKLIGEN ångrade så hörde man ju det av min mamma, men snälla?..
och det visade sig att om jag hade typ testat röka eller vad det nu var så berättade du det direkt till dina föräldrar,
vem troru dom sa till? jo mamma, den jag ABSOLUT inte ville skulle veta av mina misstag, v>
kanske ett år senare så man nästan kan skratta åt det,
alla har ju sina jobbiga tider, hjälper det om du säger allt då? nejnej.
men nu i 7an gick allt för långt.
du sa till lärare att jag typ skolka? jag nikolina melefors sui.. nä skulle inte tro det va.
vi fick mail hem från lärare och allt, moget. att gå bakom sin bästaväns rygg.
nej sånt gör man bara inte.
jag och anonym tycker det går för långt, så vi ignorerade dig, för jag ville inte bråka, men inte prata med dig,
ville bara att du skulle sluta skrika,dra i mig ett litet tag, men nej du tar ännu mer uppmärksamhet och springer gråtande in på toaletten? vem får skiten det som gråter eller som sitter och fattar ingenting,
den som gråter. jag hade inte gjort nått jävla skit, om NÅGON skulle gråta skulle det vara jag, du? nej .
alla samlades såklart utanför toaletten, men då kom vissa till mig bah; vad har hänt?
jag förklarade och allt vart på min sida, sen såg man att många flyttade sig, och du gick till jörgen.
tack, det var det värsta som kunde hända då, det är mellan dig och mig, inte jag du och en som inte vet om situationen, så jag var såklart piss. sen fick jag snacka i typ 40 minuter,
du ljög så sjukt, försökte få av dig skulden, och la den på mig,erkände inget, sånt gillar vi inte.
jörgen hade skickat mailet så han försvarade mig, och jag hade skickat ett sms till dig innan bara att jag var besviken, och jörgen trodde ju att det var nått annat. men jag är bara så less, sen så orkade du inte vara med efter resten av lektionen, haha varför? jag gjorde ju inget,
sen när vi höll på bli vänner och valt och lägga allt bakom så blir jag inte bjuden och låtsas som du känt mig typ i en månad, medan några som du faktiskt känt en månad typ bjuder du, vad tror du jag blev då?
sur. men jag gjorde inget fortsatte bara ignorera, sen den dagen på träningsvärkstan så kom du:
- allt är bra mellan oss va?
jag visste inte vad jag skulle säga, men det vardet inte, men du fortsatte :
- måste snacka med dig.
sen cyklade vi till ica för jag skulle köpa mat, och du bah:
- bara så du vet har jag snackat skit om dig.
gjorde ju situationen bättre.
jag svarade
- varför?
du svarade
- men jag trodde du var jätte sur på mig.
så dååå betyder det att man får gå till alla och snacka skit om en? tack älskling<3
nej inte riktigt så va.
jag svarade
- vad saru?
- att du använde mycket smink och att du var äkta fjortis och sånt.-
mycket smink? se på dig själv. fjortis? nej jag beter mig inte som en men du gör.
fortsatte
- jag vet att jag inte ska säga så mycket.
och till ett par 97er, jag snackade inte skit om dig, varför du om mig?
från kingen till ingen.
du har sagt mycket mer om mig, och gjort mycket mer om mig,
men det krävs typ ett år att skriva.
vi var så sjukt tajta, jag orkar inte med dig mer. vad hände? vad hände med dig?
du tänker dig inte för vad du säger, jag vet att du fortsätter snacka,
alla minnen allt skratt, allt suddas ut nu, inget är som förr.
du är inte dig själv längre.
jag saknar den riktiga du.
jag märkte att du förändrades men inte såhär mycket, ingen idée längre.
du existerar inte, kommer nog aldrig att göra.
känns nästan skönt att slippa dig.
känns sjukt att säga så, men det är sant.

kunde inte ens TRO förr inte ens DRÖMMA om det här.
hur kunde det? du var världens bästa, vi var som jag och melinda förr, kanske tillomed tajtare.
saknar tiderna, alla discon och allt, skratten.
men den gamla du är borta, skulle göra nästan vad som helst för att få tillbaka dig,
älskade dig gumman, men nu vet jag inte längre..
du är ute ur min bild nu, vetinte om vi någonsin kommer få se dig där igen.
skulle önskat det, men inte när du beter dig såhär, då är det nästan bättre utan dig,
du var en äkta vän, inte längre.
man går inte bakom nåns rygg, speciellt inte den enda man kan lita på och alltid finns där,
den bästa vännen, den dagen bilden är tagen var världens bästa dag.
jag ljuger inte, natta,du,pamela,malin och nån mer typ,inget kunde bli bättre.
trodde det skulle vara föralltid men så var det inte, utan bara i nått år till,
där var tiden jag inte hade nått smink, första gången jag var tsm med marcus typ,
östra ersboda tiden.
när vi hoppade på stutsmattan kändes det som jag flög utan vingar, inte för jag hoppa utan av lycka
och kärlek men nu när jag ser dig vill jag borras ner i marken.
det är svårt att förstå, men du var typ världens bästa vän.
snälla kom tillbaka.
puss/N



Kommentarer
Postat av: Malin

ronja, så sjuukt...,

dagen va underbar!

2009-10-12 @ 20:38:05
URL: http://malinelgale.blogg.se/
Postat av: Pulvermos

Nu har jag tagit mig igenom hela texten. Förstår hur det känns, har varit med om samma sak <3

2009-10-12 @ 20:55:13
URL: http://pulvermos.devote.se/
Postat av: pam

saknar tiderna :(

2009-10-13 @ 19:55:17
URL: http://ppamelalima.blogg.se/
Postat av: natalie

ronja.. omg,

är ju fotograf till bilden också,, vill tbx!

2009-10-15 @ 00:49:43
URL: http://soetanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0