test; är du din egen bästis?

 
såå sjukt fin låt, jag älskar dej justin bieber<3
justin bieber - where are you now?
typ en av dom finaste gråt låtarna.
älskälskälsk


när kompisen har en dålig dag är det upp till dig att få henne att förstå hur bra hon faktiskt är.
men är du snäll mot dig själv? är du din egen bästis? gör testet och se



1. du försover dig till skolan och hinner inte fixa håret innan du springer ut genom dörren, vad tänker du?
A.
vadå utanför dörren? jag missar första timmen och fixar mig. sedan kanske jag dyker upp.
B. vad spelar det för roll? jar är fin som jag är.
C. Okej, det är ju pinsamt så jag trycker en hatt på huvet, hoppas ingen tittar så noga och fixar håret på första rasten.

2. väl i skolan får du veta att du kuggade senaste provet. Hur reagerar du?
A.
Shit vad jobbigt! Ja ja, jag får väl göra om det så.
B. VA?! hur kunde det hända? de måste ha räknat fel, klar jag klarade det!
C. Jag visste att jag skulle kugga, Jag kan inte lyckas med något.

3. okej, det finns en kille i klassen som du är intresserad av.
när du kommer fram till skolan ler han mot dig, varför det?
A.
Det är ju uppenbart, han skrattar åt mitt hår.
B. Oj, vad konstigt, bäst att le tbx och se vad som händer.
C. Yes, han är också intresserad! Undra när jag ska lägga in en stöt.

4. på lunchen kommer han plötsligt fram och bjuder in dig på fest i helgen, vad gör du?
A.
säger att jag ska fundera på det. Man vill ju inte verka för intresserad.
B. Tackar ja på stört, kan inte fatta att han faktiskt bjöd mig.
C. Antar att han driver med mig, blir arg och kastar en penna på honom, vilket självupptaget svin!

5. Du har bestämt dig för att gå på festen och funderar på vad du ska ha på dig. vad väljer du?
A.
Jag tar något jag har hängande i garderoben. jag kan få vilken outfit som helst att fungera.
B. Sticker iväg till närmaste affär och gör av med de sista kronorna. Jag vill verkligen känna mig snygg.
C. Går igenom hela garderoben innan jag bestämmer mig, ändrar mig och bestämmer mig igen. till slut hittar jag nått som fungerar.

6. När du är på väg dit tycker du att folk tittar lite konstigt, Varför gör du det?
A.
 Det är väl uppenbart? de tycker jag ser bra ut.
B. funderar lite på om kjolen hakat upp sig, men efter ha dubbelkollat bestämmer jag mig för att strunta i dem.
C. Shit! jag visste att jag inte skulle tagit de här skorna. jag ser säkert hemsk ut. inte konstigt att de stirrar.

7. När du dyker upp på festen ser du att en annan tjej har en exakt likadan outfilt som du. hur reagerar du?
A.
Men kom igen! det är ju inte rättvist. Mot henne alltså, jag är ändå snyggare.
B. Springer hem och byter om såklart.
Det sista jag vill är att jämföras med henne hela kvällen.
C. Svär lite först, men försöker strunta i det och ha en kul kväll.

8. Efter ett tag ser du att killen du är intresserad av har stått och snackat med en annan tjej väääääldigt länge.
vad tänker du?
A.
oj det var henne han var intresserad av? vad trist.
B. Äsch, han är väl för snäll för att dissa henne.
jag kan alltid snacka med honom senare.
C. Klart han inte var intresserad av mig. varför dök jag ens upp? (och så sticker du hem)

Räkna ut ditt resultat.
1. A-0 B-10 C-5  2. A-5 B-10 C-0
3. A-0 B-5 C- 10 4. A-10 B-5 C-0
5. A-10 B-0 C-5  6. A-10 B-5 C-0
7. A-10 B-0 C-5  8. A-5 B-10 C-0


RESULTAT

0-30 poäng
Du behöver verkligen boosta dit självförstroende.
Inse att allt som går fel faktiskt inte är ditt fel och att du förtjänar att må bra.
Faktiskt. Det gör alla. Så nästa gång du känner för att mentalt skälla ut dig själv,
stanna upp och ge dig en komplimang istället.
 
35-55 poäng
Du har en helt okej syn på dig själv men det kan ju alltid bli bättre.
Ibland blire det fel och du sparkar dig själv i rumpan. Billigt talat då.
Men gör dig själv en tjänst och försök se det positiva i varje situation. Vardagen blir bättre då.

60-80 poäng
Oj, här är någon som vet vad hon förtjänar och inte rädd att begära det, vilket är superbra!
Men kom ihåg att lagom faktiskt är bäst. Och självförtroende måste kombineras med finkänsla.
men kör på, du verkar veta vad som gäller.




Kommentarer
Postat av: -S

Jag satt nyss och lyssnade på den låten! XP

Bra blogg hörrudu! (:

2009-06-19 @ 15:28:16
URL: http://lindmarklie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0