nikolinas smink!

heej bloggen, jag hade ganska mkt tid imorse så jag gjorde en sminkning via bloggen,
genom att ni ska få se hur jag sminkar mig,
VARNING det kommer komma riktigt fula bilder också :*
men det du behöver om du ska sminka mig är;
bas:
puder & rouge (helst lite brunrosa)
ögonen;
mascara såklart, jag använder den med den lilla borsten,
vit&svart kajal/eyeliner,
ljusbrun/lite guldig ögonskugga
en svart ögonskugga,
läppar;
ett fint läppglans, jag använder glamshine nr 04 :)
okej då kör vi igång! <3
vi börjar med basen!





oj jag har visst glömt att skriva ut siffror men iaf,
du börjar att ta med en pensel/topppsss eller nått liknande,
du tar lite puder runt och her runt hela ögat,
efter det så tar du puder runt hela annsiktet,
och du ska bara dra nedåt för annars far sminket in i huden eller nått :p
glöm inte fjortisranden, så fortsätt dra lite ner till halsen, halsen ska vi inte ha puder på,
och ha inte en mörkare än din hy, ta en som är lika mörk eller litelite mörkare, för det ska se naturligt ut visst?
sen till rougen du börjar att dra på kinderna som jag målat, sug in kinderna då äre lättare att hitta stället där du ska måla, efter det så tar du lite rouge på ögonlocket & på pannan för att det ska se mer naturligt ut, & komihåg att blåsa på borsten. så du får bort överflödig rouge, egentligen är det så att man ska fylla i färger bara när man sminkar sig,
men jag lyder inte det så bra, men jag ska börja med det<3
nu till kajalerna;

okej börja med den svarta där det står en 1,
1. dra med kajalen som jag visat men såklart lite jämnare,
2. den bliden längst ner som ni ser ska ni inte dra hela vägen utan ni ska lämna lite rum för den vita kajalen,
3. då ska ni ta på gönolocket komihåg att ta så långt ut som möjligt, det här är det svåraste, så jag vetinte om ni klarar det första gången,
4. fyll i om ni behöver jag tkr det är snyggare om man har litelite tjockare och starkare för då ser det snyggare ut när man her på mascara :)
vit kajal;
1. dra på inre raden inte där den svarta är utan inre, hela vägen ända till ögonvrån,kanske tillomed så den kommer ut där borta vid ögonvrån, så mkt ska ni ha, ögonen ser stora ut då,
2. det är inget man behöver göra men det gör dom ett ännu större intryck dra hela ögonvrån runt, komihåg att dra på slutet där den svarta kajalen börja, och lite mer över

okej såja, men nu är vi inne på ögonskuggan ;


båda sminkgrejerna har jag fått från fridatidningen, men bara ni har rätt färg så kommer det bli bra<3
1. det är en lite guldbrungul aktigfärg, men tänk guldbrun, sen så tar ni det som jag visat hela ögonlocken,
2 en svart ögonskugga, sen ska ni ta påbenet över ögat och den ska ni bara ha över ögonskuggan och inte över det vita, det blir jätte snyggt, jag tar inte sådär jätte mkt men ni får ta så mkt ni vill såklart<3

nu till ögonfransarna;



1. böj ögonfransarna, men tänk på att inte ha ens lite mascara på för då kan dom gå av, för mascara gör så ögonfransarna blir torra och hårda och dom är ju inte sådär jätte tjocka så då bryts dom av,
så böj om du inte har annars så skit i det,
2. mascara, mina favoriter är
&
och nu använder jag explosion den röda alltså.
dra i sicksack så blir det as bra<3

sen till läpparna ;


1. ta lite puder för att få en jämn färg & då blir läppglanset fastare & använd inte foundation, då blir det bara äckligt och det ger ingen bra smak, men sen så kan ni ta ett fint läppglans jag använder, glam shine 04
sjukt fint fick det av daddi, aja sen så kan ni köpa på kapphal ett läppglans med smakpå mitt är med fanta strawberry, den smakar sjukt gott ska ni veta, typ bättre än godis, pusspuss :*

nu resultatet ;


bara så ni vet har jag slarvat men visst vart det ganksa bra?
aja men nu ska jag fara till nolia, det var df jag slarva,


pussss/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0